menu

Tea by Me start Crowdfunding Campagne

HomeActueelNieuwsTea by Me start Crowdfunding Campagne
HomeActueelNieuwsTea by Me start Crowdfunding Campagne
Tea by Me start Crowdfunding Campagne

Tea by Me start Crowdfunding Campagne

Johan Jansen van Tea by Me: Tea by Me heeft de sociale missie om de kern van thee uit te leggen. Er ontstaat steeds meer behoefte aan transparantie en bewustwording bij de consument: wat drinken we eigenlijk en waar komt het product vandaan? We beheersen het ambachtelijk thee maken en we kunnen het aan de consument uitleggen. We werken vanuit de basis: de theeplant. Het potentieel van de theemarkt is groot: 90% van de Nederlandse bevolking drinkt thee. Waar koffie de revolutie doormaakte naar een kwaliteitsproduct is dit ook aanstaande voor thee. 15 jaar geleden dronk iedereen nog filterkoffie. Men ging van Senseo naar Nespresso en maalt nu thuis de bonen zelf. Met thee gaat hetzelfde gebeuren. Voor kwaliteitsthee hoef je vanaf nu niet meer naar het buitenland: deze groeit gewoon in Nederland! Hiermee creëren we net zoals in Azië een eigen Nederlandse thee-economie.

 

De theeplant Camellia Sinensis groeit normaal in warme tropische en subtropische gebieden. Daardoor wordt alle thee die we dagelijks drinken veelal uit Azië gehaald, wat eigenlijk zonde is. Met Tea by Me zetten we voor het eerst écht Nederlandse thee op de markt. De thee is dus niet alleen in Nederland geproduceerd, maar ook gekweekt. En net zoals we weten dat melk van de koe komt, willen we mensen leren dat alle thee van één en dezelfde theeplant komt: groene, zwarte, witte, gele en oolong thee. Met de Tea by Me theeplant maken we het mogelijk dat in iedere stad of plaats thee gekweekt kan worden. Inmiddels hebben we met ons team van specialisten en theesommeliers onze eigen theecollectie opgezet.

 

Om aan de grote vraag te voldoen wil Tea by Me opschalen, en een theeverwerkingsruimte opzetten. Hiervoor zijn ze de crowdfunding campagne gestart. Meer informatie vind je op https://crowdaboutnow.nl/campagnes/teabyme

 

 

 

 

 

terug
Delen
05 apr, 18

 

 

Onze startups

Toolschool

“We willen vooral bewustwording creëren voor de veelheid aan middelen en mogelijkheden”
meer

De Reis van 5

Ondernemen vanuit maatschappelijke waarden
meer

Mangoest

“De beste sales halen we uit gesprekken met de klant”
meer

Split Polygon

“Als we de relaxte sfeer maar weten te behouden…”
meer